- Zmodyfikowana koncepcja ramy drabinkowej i nowo opracowana sztywna tylna oś
- ELECTRIC DYNAMIC SELECT: tryby jazdy z myślą o różnych sytuacjach drogowych
- Przekładnie z możliwością zmiany biegów: przełożenie redukcyjne LOW RANGE
- G-TURN, G-STEERING i inteligentna funkcja pełzania w terenie: zaawansowana koncepcja napędu
i przełączalne przekładnie zapewniają wyjątkowe właściwości jezdne - G-ROAR: wrażenia dźwiękowe w zupełnie nowej, elektrycznej Klasie
Nowy, elektryczny Mercedes-Benz G 580 z technologią EQ przenosi terenowe właściwości Klasy G w epokę
elektromobilności. W pewnych obszarach wersja elektryczna przewyższa nawet warianty z napędem
konwencjonalnym – na przykład pod względem głębokości brodzenia. Na potrzeby elektryfikacji rama
drabinkowa Gelendy została zmodyfikowana i wzmocniona. Podwozie dalej polega na połączeniu niezależnego
przedniego zawieszenia z podwójnymi wahaczami poprzecznymi oraz sztywnej tylnej osi typu De Dion; ta
ostatnia przeszła jednak kompleksową modernizację. Silniki elektryczne są przymocowane do ramy drabinkowej
i połączone z kołami za pomocą wałków z podwójnym przegubem. Takie rozwiązanie przynosi istotną zaletę:
w fazie ugięcia nie dochodzi do zmiany pochylenia koła. Za przeniesienie napędu odpowiadają wały napędowe
z podwójnymi przegubami uniwersalnymi, zaopatrzone w przeguby przesuwne w celu wyrównania długości.
Innowacyjna koncepcja napędu pozwala realizować wyjątkowe funkcje, przydatne podczas jazdy poza utartymi
szlakami.
ELECTRIC DYNAMIC SELECT: dodatkowy tryb jazdy zwiększający efektywność
Charakterystykę nowej, elektrycznej Klasy G można regulować za naciśnięciem przycisku. Tryby jazdy ELECTRIC
DYNAMIC SELECT zmieniają specyfikę pracy silników, przekładni, zawieszenia, ESP® i układu kierowniczego.
Kierowcy mają do wyboru trzy programy drogowe: Comfort, Sport i Individual. Program Comfort jest
ustawieniem standardowym, w którym napęd trafia głównie na jedną oś, co zapewnia optymalne zużycie energii.
Dostępne są także tryby terenowe Trail i Rock.
LOW RANGE: reduktor w nowej, elektrycznej Klasie G
Nowy Mercedes-Benz G 580 z technologią EQ oferuje przełożenie redukcyjne LOW RANGE. Każdy silnik ma
własną, centralnie przełączaną przekładnią. Zapewnia to niezależność jednostek napędowych. Przy każdej osi,
we wspólnej obudowie, znajdują się dwa silniki elektryczne, ich skrzynie biegów oraz podwójny falownik. Taka
konfiguracja umożliwia zmniejszenie przełożenia pod kątem jazdy w trudnym terenie, zapewniając maksymalny
moment obrotowy oraz harmonijne zarządzanie temperaturą. Dostępne jest również ustawienie drogowe HIGH
RANGE, gwarantujące maksymalny zasięg.
W programie jazdy Rock kierowca może włączyć reduktor LOW RANGE na panelu funkcji off-roadowych.
Aktywuje to przełożenie redukcyjne (2:1), które zwiększa moment obrotowy. Charakterystyki prowadzenia
i reakcji są wtedy optymalizowane pod kątem ofensywnej jazdy po nieutwardzonej, wymagającej nawierzchni
ze stromymi wzniesieniami i spadkami. Prędkość maksymalna zostaje ograniczona do 85 km/h, automatycznie
włącza się też – i pozostaje aktywna – inteligentna funkcja pełzania.
Dzięki G-TURN kierowcy mogą zawrócić nową, elektryczną Klasą G natychmiast i niemal w miejscu. Na
nieutwardzonej lub luźnej nawierzchni samochód wykonuje maksymalnie dwa pełne nawroty w żądanym
kierunku, co nie tylko wygląda spektakularnie, ale może być również pomocne w terenie – na przykład jeśli
przeszkoda z przodu uniemożliwia dalszą jazdę. Cztery niezależnie napędzane koła mogą obracać pojazd w lewo
lub w prawo, w zależności od potrzeb. W tym celu koła po prawej i lewej stronie pojazdu obracają się
w przeciwnych kierunkach. Aby skorzystać z tej funkcji, samochód musi stać nieruchomo na płaskiej
powierzchni, z zamkniętymi drzwiami, przednimi kołami ustawionymi na wprost i wciśniętym pedałem hamulca.
Dodatkowo należy ustawić położenie D przekładni, wybrać program jazdy Rock i włączyć reduktor LOW RANGE.
Wtedy kierowca może aktywować G-TURN za pomocą odpowiedniego przycisku na panelu obsługi. Żądany
kierunek obrotu wybiera się, pociągając i przytrzymując lewą lub prawą manetkę przy kierownicy. Później należy
przytrzymać kierownicę, zwolnić pedał hamulca i wcisnąć pedał przyspieszenia. Po dwóch pełnych obrotach
samochodu funkcja G-TURN zostaje automatycznie anulowana. Kierowca może także w dowolnym momencie
wyłączyć ją ręcznie, zwalniając manetkę przy kierownicy lub pedał gazu.
Funkcja G-STEERING pozwala znacząco zmniejszyć średnicę zawracania nowej, elektrycznej Klasy G podczas
jazdy w terenie lub po nieutwardzonych nawierzchniach. Umożliwia to ukierunkowana kontrola momentu
obrotowego na poszczególnych kołach, przy obracaniu wewnętrznego tylnego koła. Dzięki tej funkcji
w niektórych sytuacjach – na przykład na zakrętach lub w innych ciasnych przestrzeniach – nie ma potrzeby
skręcania na kilka razy. Kierowcy mogą aktywować G-STEERING, naciskając odpowiedni przycisk na panelu
obsługi, gdy włączone jest ustawienie przekładni D, wybrano program jazdy Rock i aktywowano reduktor LOW
RANGE. Funkcja jest aktywna do prędkości 25 km/h.