Umów się na jazdę próbną
Umów się na jazdę testową
Umów się na przegląd
Umów się na przegląd
Konfigurator
Skonfiguruj swój samochód
AMG Brand Store
Odkryj Brand Center

Nowy Mercedes-AMG GLA 35

14 lutego 2020

Kompaktowy, wszechstronny „bilet wstępu” do świata Mercedes-AMG

Gama kompaktowych modeli Mercedes-AMG z serii 35 jest już kompletna. Łącznie liczy siedem modeli – od Klasy A dostępnej z nadwoziami hatchback i Limuzyna (dla Chin – w wersji z przedłużonym rozstawem osi) przez CLA Coupé i Shooting Brake aż po 7-miejscowego GLB oraz najnowszego GLA 35 4MATIC. Bazę techniczną zapewnia sprawdzony już 4-cylindrowy benzynowy silnik 2.0 turbo o mocy 225 kW (306 KM), połączony z 8-biegową przekładnią dwusprzęgłową i napędem na wszystkie koła. GLA 35 4MATIC oferuje sportowe osiągi (przyspieszenie od 0-100 km/h w 5,1 s) i dynamiczne wrażenia z jazdy.

Dynamiczny design Mercedes-AMG

Wizualnie GLA 35 bazuje na linii AMG, ale uzupełnionej o charakterystyczne elementy takie jak specjalna osłona chłodnicy AMG, która podkreśla przynależność modelu do rodziny maszyn z Affalterbach.

Sportowe wnętrze z systemem informacyjno-rozrywkowym MBUX

We wnętrzu GLA 35 sportowa atmosfera łączy się z nowoczesnymi instrumentami, na czele z cyfrowymi interfejsami. Uwagę zwracają tu fotele pokryte skórą syntetyczną ARTICO i mikrofibrą DINAMICA w kolorze czarnym, uzupełnione czerwonymi przeszyciami oraz pasami bezpieczeństwa w tym samym kolorze, a także elementy ozdobne o strukturze włókna węglowego i otwory wentylacyjne z czerwonymi pierścieniami. Wielofunkcyjna sportowa kierownica obszyta skórą nappa zapewnia pierwszorzędną ergonomię.

Rejestrator danych do użytku na torze wyścigowym: AMG TRACK PACE

AMG TRACK PACE to opcjonalny osobisty inżynier wyścigowy, zintegrowany z systemem multimedialnym MBUX. Aplikacja ta pozwala na doskonalenie swoich umiejętności prowadzenia samochodu i szczegółową analizę uzyskiwanych wyników. Korzysta w tym celu z satelitarnego systemu pozycjonowania GPS oraz danych takich jak przyspieszenie poprzeczne i wzdłużne, położenie pedałów gazu i hamulca oraz kąt skrętu kół.

Wzmocnione nadwozie o zwiększonej sztywności skrętnej

Ukierunkowane wzmocnienia przedniej części nadwozia zapewniają podstawę dla precyzyjnych reakcji na skręt i stabilności prowadzenia kół – nawet podczas jazdy z dużą prędkością. Sztywność skrętną przedniej części GLA 35 zwiększa panel usztywniający w postaci aluminiowej płyty przykręconej pod silnikiem. Dodatkowo w podwoziu z przodu samochodu zastosowano dwie ukośne rozpórki, które ograniczają podatność na skręcanie i zwiększają sztywność.

Czterocylindrowy silnik z turbodoładowaniem o mocy 225 kW (306 KM)

Dwulitrowy czterocylindrowy silnik turbo odznacza się natychmiastową odpowiedzią na ruchy pedału przyspieszenia, wyjątkowo spontanicznymi reakcjami i emocjonalnym brzmieniem, a do tego generuje dużą siłę ciągu (maksymalny moment obrotowy 400 Nm od 3000 obr./min). Skrzynia korbowa wykonana jako lekki odlew z wysokowytrzymałego aluminium zmniejsza masę pojazdu tam, gdzie ma to największe znaczenie dla dynamiki jazdy. Układ turbodoładowania korzysta z turbosprężarki typu twin-scroll, która łączy optymalną reakcję przy niskich prędkościach obrotowych ze znacznym przyrostem mocy przy tych wyższych.

Dwusprzęgłowa przekładnia AMG SPEEDSHIFT DCT 8G

Również dwusprzęgłowa przekładnia AMG SPEEDSHIFT DCT 8G ma swój wkład w zwinny, dynamiczny charakter nowego GLA 35 4MATIC. Przełożenia zostały skonfigurowane w taki sposób, że kierowca doświadcza natychmiastowego przyspieszenia we wszystkich zakresach prędkości. Skrzynia charakteryzuje się optymalnie dobraną rozpiętością przełożeń i błyskawicznym czasem wybierania biegów.

Aktywny napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC

Dynamizm, zwinność i efektywność – te trzy atrybuty cechują standardowo montowany napęd na wszystkie koła nowego AMG GLA 35 4MATIC. Układ AMG Performance 4MATIC łączy najlepszą możliwą przyczepność z dużą przyjemnością z jazdy. Rozkład momentu obrotowego jest bezstopniowo dobierany zgodnie z warunkami i waha się od konfiguracji całkowicie przednionapędowej do 50:50 (przód:tył). Za zmienny rozkład momentu obrotowego pomiędzy osiami odpowiada elektromechanicznie sterowane sprzęgło wielotarczowe zintegrowane z tylnym mechanizmem różnicowym.

Wszechstronna charakterystyka samochodu

Pięć programów jazdy AMG DYNAMIC SELECT – Slippery, Comfort, Sport, Sport+ oraz Individual – zapewnia szeroki zakres właściwości nowego GLA 35 4MATIC, od komfortowego po dynamiczny. Każdy z nich wpływa na szereg parametrów, takich jak reakcja silnika i przekładni. Dodatkowo kierowca ma do dyspozycji zaawansowane programy regulacji dynamiki jazdy AMG DYNAMICS, współpracujące z 3-stopniowym ESP®.

Solidny, wysokowydajny układ hamulcowy

Układ hamulcowy GLA 35 4MATIC zapewnia wysoką odporność na zmęczenie i krótkie drogi hamowania. Z przodu zamontowano 4-tłoczkowe stałe zaciski oraz 350-milimetrowe tarcze, a z tyłu – 1-tłoczkowe przesuwne zaciski i tarcze o średnicy 330 mm. Tarcze są wentylowane wewnętrzniei perforowane, tak aby lepiej odprowadzać ciepło i zapobiegać osłabieniu skuteczności hamowania nawet przy ekstremalnym użytkowaniu. Polakierowane na srebrno zaciski hamulcowe mają czarny napis „AMG”.

Układ kierowniczy ze specjalną przekładnią i zmiennym przełożeniem

Progresywne elektromechaniczne wspomaganie kierownicy wspiera sportowy styl jazdy. Bezpośredni układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu oferuje dwa tryby działania: bardziej napięty, sportowy, lub komfortowy.

Układ wydechowy AMG z klapą spalin do modulacji dźwięku

Układ wydechowy AMG podkreśla sportowy, lecz jednocześnie codzienny charakter nowego GLA 35 4MATIC. W zależności od wybranego trybu jazdy charakterystyka jego brzmienia waha się od emocjonalnej (Sport+) do dyskretnej (Slippery, Comfort, Sport). Do jej regulacji dźwięku służy aktywna, klapa sterowana w zależności od prędkości obrotowej silnika i obciążenia.

 Dane techniczne w skrócie:

Mercedes - Benz GLA 35 AMG

 

Silnik

R4, turbo typu twin-scroll

Pojemność skokowa

1991 ccm

Moc maksymalna

225 kW (306KM) przy 5800 obr./min

Maksymalny moment obrotowy

400 Nm przy 3000-4000 obr./min

Napęd

aktywny napęd na wszystkie koła
AMG Performace 4MATIC

Przekładnia

zautomatyzowana, dwusprzęgłowa,
AMG SPEEDSHIFT DCT 8G

Zużycie paliwa w cyklu łączonym

7,4-7,5 l/100 km*

Emisja COw cyklu łączonym

170-171 g/km*

Przyspieszenie 0-100 km/h

5,1 s

Prędkość maksymalna

250 km/h**

* Podane wartości są zmierzonymi „wartościami CO2 NEDC” zgodnie z art. 2 nr 2 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2017/1153. Dane zużycia paliwa obliczono w oparciu o te wartości. ** ograniczona elektronicznie

 

 

16 września 2020

Ofensywa hybryd plug-in

Poznaj ofertę hybryd od Mercedes-Benz Witman

Dowiedz się więcej
04 września 2020

Premiera Nowej Klasy S

Spójrz z nami w przyszłość motoryzacji.

Dowiedz się więcej
29 lipca 2020

Mercedes-Benz Safety Experience

Rusza trzeci sezon szkoleń – bezpieczeństwo w praktyce

Dowiedz się więcej
28 lipca 2020

Mercedes-Benz Klasa T

Nowy kompaktowy miejski van dla rodzin oraz miłośników aktywnego wypoczynku.

Dowiedz się więcej
16 września 2020

Ofensywa hybryd plug-in

Poznaj ofertę hybryd od Mercedes-Benz Witman

Dowiedz się więcej
04 września 2020

Premiera Nowej Klasy S

Spójrz z nami w przyszłość motoryzacji.

Dowiedz się więcej
29 lipca 2020

Mercedes-Benz Safety Experience

Rusza trzeci sezon szkoleń – bezpieczeństwo w praktyce

Dowiedz się więcej
28 lipca 2020

Mercedes-Benz Klasa T

Nowy kompaktowy miejski van dla rodzin oraz miłośników aktywnego wypoczynku.

Dowiedz się więcej

Witman Sp.z o.o.

Kontakt:

58 552 14 41

Adres:

Al. Grunwaldzka 493

80-309 Gdańsk

Wskazówki dojazdu

Godziny otwarcia

Poniedziałek - piątek

08:00 - 20:00

Sobota

08:00 - 14:00

Poniedziałek - piątek

07:00 - 21:00

Sobota

08:00 - 14:00

×