Kompaktowy, wszechstronny „bilet wstępu” do świata Mercedes-AMG
Gama kompaktowych modeli Mercedes-AMG z serii 35 jest już kompletna. Łącznie liczy siedem modeli – od Klasy A dostępnej z nadwoziami hatchback i Limuzyna (dla Chin – w wersji z przedłużonym rozstawem osi) przez CLA Coupé i Shooting Brake aż po 7-miejscowego GLB oraz najnowszego GLA 35 4MATIC. Bazę techniczną zapewnia sprawdzony już 4-cylindrowy benzynowy silnik 2.0 turbo o mocy 225 kW (306 KM), połączony z 8-biegową przekładnią dwusprzęgłową i napędem na wszystkie koła. GLA 35 4MATIC oferuje sportowe osiągi (przyspieszenie od 0-100 km/h w 5,1 s) i dynamiczne wrażenia z jazdy.
Dynamiczny design Mercedes-AMG
Wizualnie GLA 35 bazuje na linii AMG, ale uzupełnionej o charakterystyczne elementy takie jak specjalna osłona chłodnicy AMG, która podkreśla przynależność modelu do rodziny maszyn z Affalterbach.
Sportowe wnętrze z systemem informacyjno-rozrywkowym MBUX
We wnętrzu GLA 35 sportowa atmosfera łączy się z nowoczesnymi instrumentami, na czele z cyfrowymi interfejsami. Uwagę zwracają tu fotele pokryte skórą syntetyczną ARTICO i mikrofibrą DINAMICA w kolorze czarnym, uzupełnione czerwonymi przeszyciami oraz pasami bezpieczeństwa w tym samym kolorze, a także elementy ozdobne o strukturze włókna węglowego i otwory wentylacyjne z czerwonymi pierścieniami. Wielofunkcyjna sportowa kierownica obszyta skórą nappa zapewnia pierwszorzędną ergonomię.
Rejestrator danych do użytku na torze wyścigowym: AMG TRACK PACE
AMG TRACK PACE to opcjonalny osobisty inżynier wyścigowy, zintegrowany z systemem multimedialnym MBUX. Aplikacja ta pozwala na doskonalenie swoich umiejętności prowadzenia samochodu i szczegółową analizę uzyskiwanych wyników. Korzysta w tym celu z satelitarnego systemu pozycjonowania GPS oraz danych takich jak przyspieszenie poprzeczne i wzdłużne, położenie pedałów gazu i hamulca oraz kąt skrętu kół.
Wzmocnione nadwozie o zwiększonej sztywności skrętnej
Ukierunkowane wzmocnienia przedniej części nadwozia zapewniają podstawę dla precyzyjnych reakcji na skręt i stabilności prowadzenia kół – nawet podczas jazdy z dużą prędkością. Sztywność skrętną przedniej części GLA 35 zwiększa panel usztywniający w postaci aluminiowej płyty przykręconej pod silnikiem. Dodatkowo w podwoziu z przodu samochodu zastosowano dwie ukośne rozpórki, które ograniczają podatność na skręcanie i zwiększają sztywność.
Czterocylindrowy silnik z turbodoładowaniem o mocy 225 kW (306 KM)
Dwulitrowy czterocylindrowy silnik turbo odznacza się natychmiastową odpowiedzią na ruchy pedału przyspieszenia, wyjątkowo spontanicznymi reakcjami i emocjonalnym brzmieniem, a do tego generuje dużą siłę ciągu (maksymalny moment obrotowy 400 Nm od 3000 obr./min). Skrzynia korbowa wykonana jako lekki odlew z wysokowytrzymałego aluminium zmniejsza masę pojazdu tam, gdzie ma to największe znaczenie dla dynamiki jazdy. Układ turbodoładowania korzysta z turbosprężarki typu twin-scroll, która łączy optymalną reakcję przy niskich prędkościach obrotowych ze znacznym przyrostem mocy przy tych wyższych.
Dwusprzęgłowa przekładnia AMG SPEEDSHIFT DCT 8G
Również dwusprzęgłowa przekładnia AMG SPEEDSHIFT DCT 8G ma swój wkład w zwinny, dynamiczny charakter nowego GLA 35 4MATIC. Przełożenia zostały skonfigurowane w taki sposób, że kierowca doświadcza natychmiastowego przyspieszenia we wszystkich zakresach prędkości. Skrzynia charakteryzuje się optymalnie dobraną rozpiętością przełożeń i błyskawicznym czasem wybierania biegów.
Aktywny napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC
Dynamizm, zwinność i efektywność – te trzy atrybuty cechują standardowo montowany napęd na wszystkie koła nowego AMG GLA 35 4MATIC. Układ AMG Performance 4MATIC łączy najlepszą możliwą przyczepność z dużą przyjemnością z jazdy. Rozkład momentu obrotowego jest bezstopniowo dobierany zgodnie z warunkami i waha się od konfiguracji całkowicie przednionapędowej do 50:50 (przód:tył). Za zmienny rozkład momentu obrotowego pomiędzy osiami odpowiada elektromechanicznie sterowane sprzęgło wielotarczowe zintegrowane z tylnym mechanizmem różnicowym.
Wszechstronna charakterystyka samochodu
Pięć programów jazdy AMG DYNAMIC SELECT – Slippery, Comfort, Sport, Sport+ oraz Individual – zapewnia szeroki zakres właściwości nowego GLA 35 4MATIC, od komfortowego po dynamiczny. Każdy z nich wpływa na szereg parametrów, takich jak reakcja silnika i przekładni. Dodatkowo kierowca ma do dyspozycji zaawansowane programy regulacji dynamiki jazdy AMG DYNAMICS, współpracujące z 3-stopniowym ESP®.
Solidny, wysokowydajny układ hamulcowy
Układ hamulcowy GLA 35 4MATIC zapewnia wysoką odporność na zmęczenie i krótkie drogi hamowania. Z przodu zamontowano 4-tłoczkowe stałe zaciski oraz 350-milimetrowe tarcze, a z tyłu – 1-tłoczkowe przesuwne zaciski i tarcze o średnicy 330 mm. Tarcze są wentylowane wewnętrzniei perforowane, tak aby lepiej odprowadzać ciepło i zapobiegać osłabieniu skuteczności hamowania nawet przy ekstremalnym użytkowaniu. Polakierowane na srebrno zaciski hamulcowe mają czarny napis „AMG”.
Układ kierowniczy ze specjalną przekładnią i zmiennym przełożeniem
Progresywne elektromechaniczne wspomaganie kierownicy wspiera sportowy styl jazdy. Bezpośredni układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu oferuje dwa tryby działania: bardziej napięty, sportowy, lub komfortowy.
Układ wydechowy AMG z klapą spalin do modulacji dźwięku
Układ wydechowy AMG podkreśla sportowy, lecz jednocześnie codzienny charakter nowego GLA 35 4MATIC. W zależności od wybranego trybu jazdy charakterystyka jego brzmienia waha się od emocjonalnej (Sport+) do dyskretnej (Slippery, Comfort, Sport). Do jej regulacji dźwięku służy aktywna, klapa sterowana w zależności od prędkości obrotowej silnika i obciążenia.